Thursday, July 7, 2011

kadang-kadang aku rasa macam aku tak wujud...

entah kenapa aku rasa kadang-kadang aku nie macam tak wujud...
bukan maksud aku yang aku nie tak wujud,maksud aku orang macam tak pedulikan kehadiran aku..
tak pedulikan pendapat aku...
tak pernah bertanya pada aku apa yang aku rasa...
itu kan macam rasa tak wujud...
umpama orang tak nampak diri kita...

orang yang selalu buat aku macam nie ialah orang yg amat dekat dengan diri aku...
dia bertanya tapi tak peduli dengan jawapan aku...
dia buat perkara yg melukakan hati aku,tapi tak pernah bertanya apa yang aku rasa...
dia wat aku macam tak wujud...
ini membuatkan aku rasa benci pada dia...
sudah aku pujuk hati ini untuk tidak membenci dirinya...
namun,aku tak boleh nak menipu diri aku...
aku memang da rasa benci dengan dia...
bila aku jauh darinya,barulah dia perasan kewujudan aku...
barulah dia sibuk mencari-cari aku..
aku tak suka dia wat aku macam ini...

itu sebabnya aku suka berjalan..
aku suka duduk berjauhan dengan dirinya...
sekurang-kurangnya aku dapat tenangkan fikiran aku..
biarlah dia mencari aku...
aku hanya mahukan ketenangan..
biarlah dia nak wat apa pun...
selagi aku boleh bersabar...
aku akan bersabar...
Ya ALLAH,tunjukkan jalan yang benar pada aku...


aku mengeluh pun bukannya masalah akan selesai...
so apa yg boleh aku wat ialah tidak memikirkannya lagi...
honestly,boleh ke aku tak fikirkan hal nie walaupun sesaat sedangkan ketika ini pun aku berada dengannya ?? hmm...
bak kata seorang kawan aku, "wat bodoh sudah.."
haha..

aku akan cuba untuk hidup sebaiknya...

UNTUK HIDUP ADALAH SATU PERJUANGAN...

assalamualaikum...

2 comments:

  1. hey! nape nie?
    aku kan ada?
    :)

    mesh ada.
    jgn laa mcm nie farah.
    :)

    ReplyDelete
  2. thanks tasha...maslah lama...da berkurun lama da...

    ReplyDelete