Wednesday, January 18, 2012

i'm not ur fren anymore..



Assalamualaikum...

Aku ada cerita sedih nak beritahu...
Baru je semalam (18hb) aku balik semenanjung,tapi aku da gado ngan best fren aku atau sekarang lebih sesuai digelar ex best fren...

Aku mesej dia semalam ,aku msj aku da balik,jom lepak...tu je...aku guna fon mak aku ubtuk mesej dia...
Dia balas balik..."Ko ingat aku takde keje ke?? busy la..."

Punye la sombong dia balas...aku rasa sakit hati sgt....da bnyak kali da dia wat cmnie...mak aku yg terbaca mesej nie mengatakan kepada ku bahawa,mak aku sebenarnya tak suka aku berkawan ngan dia...sebelom aku g Sarawak,kteorg selalu lepak sekali...dia selalu dtg rumah aku...mak aku kata,bila mak aku dgr cara dia bercakap ngan aku pon,mak aku tau yg dia takde rasa hormat kat aku...aku pon perasan tapi nak jaga hati kawan punye pasal,aku diam la...

tapi entah nape,sejak aku balik dari UNIMAS nie,sejak aku da tgk perangai manusia nie,aku tau aku tak bole berdiam diri da...da terlalu lama dia buat mcmnie kat aku...sampaikan ada kawan aku yg baru kawan ngn dia pon bole kata yg dia tak tau mcmna aku bole tahan lama ngan my ex best fren tu...

nampknye bukan aku sorang je yg tak puas hati ngan dia...da terlalu lama aku simpan...da terlalu lama dia wat aku mcm aku nie takde perasaan...

aku balas semula mesej dia...dia membalas balik dgn mengatakan "mampos la kau.....bla...bla..bla..."

bila dia mula mengeluarkan kata2 yg kasar tu,aku balas semula...aku terlalu sakit hati dgn dia...
ramai kawan2 aku kata,dia da pijak kepala aku terlalu lama...sudah sampai masanyeaku meluahkan segala yg terpendam...ternyata,dia bukan org yg bole terima kritikan...dia siap halau halau aku balik sarawak plak tu...betapa kurang ajar dirinya...aku terlalu2 sakit hati dgn dia...aku balas balik...biar dia tau betapa hati aku nie bnyak pendam kerana dia...

dia kata kepala aku makin besar sejak belajar kat universiti...aku terkejut...salahkah aku hanya kerana aku menegur cara dia?? salah aku memeberitahu rasa sakit hati aku kepada dia?? bukan aku yg mula mengeluarkan perkataan kasar<tapi dia yg mula dulu...aku tak tahan da...aku da tak mau simpan da...biar lah berakhir....asalkan biar dia tahu bahawa apa yang dia wat tu tak semuanya baik...dia terlalu pentingkan diri...dia hanya cari aku kalau ada masalah...bila dia tegur aku,aku bole terima...tapi kenapa bila aku tegur dia,dia melenting?? mungkin cara aku salah...

aku pikir2,selama aku kawan aku ngan dia.aku tak dapat pape input yg bagus pon...hanya memberi input2 yg tak guna sahaja...ada seorang rakan aku mengatakan,dia beranie menekan aku kerana aku bnyak mendiamkan diri,dia sebenarnye takde kawan lain selain aku...

dia baru je kapel ngan pakwe baru,maybe sbb ini dia sanggup wat cmnie...sedangkan dulu,pas dia clash ngan pakwe lama,.dia asyik dgn aku...ntah la...moga dia bahagia...


sape kata aku tak sedih?? aku sedih tapi aku tak menyesal wat mcmnie...biar la dia tau...biar dia tau bahawa dgn attitude dia yg begitu,sukar untuk dia hidup dlm dunia nie...dia perlu tau,tak selamanya org akan dgr ckp dia...setiap manusia itu ada hati dan perasaan...dia perlu tau bahawa, dlm dunia nie,kita perlu kesopanan...

cara bercakap itu menunjukkan tatasusila kita...dia perlu sedar semua itu...


aku btol2 kecewa dgn dia...biar lah dia dgn dunianya...da tak perlu aku nak ambil tahu pasal dia...dia boleh hidup tanpa aku..

.dan aku pastinya boleh hidup tanpa dia...






No comments:

Post a Comment