Thursday, November 3, 2011

aku di unimas...bnayak nak cter...tapi so little time...so aku cter mana yg sempat...ok??baca lah...

assalamualaikum semua...punye lama aku tak menulis nie..hehe..

banyak la pengalaman yang terjadi sepanjang aku di sini...baru sebulan lebih kat cnie...

biar lah aku cter dari awal kedatangan ku ke bumi kenyalang...

aku naik kapal terbang sorang2 je...hati penuh ngan rasa cemas...famili hanya anta aku sampai ke LCCT je...selama 1 jam 45 minit aku berada di dlm perut kapal terbang..

macam2 dlm kepala otak aku...
bole ke aku duk sorang2 kat ctu??
ada kawan ke??
camne ngan keadaan di sana??
camne ngan org di sana??
bnyak la pertanyaan yang tak terjawab dlm kepala otak aku...

sampai je kat lapangan terbang kuching,aku g amek bagasi n terus naik teksi kupon...
bnyak gak org aku tanye hanya untuk tanye di mana tempat amek bagasi...adess...haha...pengalaman pertama...

akhirnye aku berada di unimas..
.sampai je,aku terus g daftar kolej...aku jumpe junaidi dulu,dia kawan skolah form six dulu...
n dia adalah first intake,,,so dia tlg bwk bagasi aku yg seberat 15kg ke bilik aku...haha,,,thanks jun...

pas rehat jap.aku g HEP (Hal Ehwal Pelajar) plak untuk setelkan bayaran yuran untuk satu semester...nak ke HEP tu aku amek masa satu jam lebih hanya bertanya org je...ada kata belah sana,belah cnie la...last2 aku berpusing2 je kat situ...mujurlah aku bertemu ngan seorang kakak senior,kak Aza,dia yg tolong aku naik bas n tunjuk jalan ke HEP...

masa nak g e-daftar lak,aku menghadapi maslah ngan alamat email aku sedangkan benda tu crucial untuk e-daftar...last2 aku amek masa dlm satu jam hanya nak wat email...masa kat situ la aku bertemu ngan diana...
kami bertukar num fon n dia tinggal hanya satu tingkat di bawah umah aku...

dari situ aku bertemu ngan rakan serumahnya yang bernama sulieha...su satu kos ngan aku..so senangla nanti,kalau nak g kelas bole g ngan dia...

aku dtg cnie 29hb,dan pada 3hb 10 baru aku g kelas...masa ari sabtu nahad tu aku n su wat assignment sedangkan aku tak masuk kelas lagi nie...assignment nie kteorang dapat setelah su kenalkan aku ngan seorang lagi teman dia yang bernama siti hajar...

aku tinggal di tingkat 2,su lak kat tingkat 1 n siti (t) tinggal kat tingkat G...so kami bole la g kelas sama2...

assignment pertama pada hari isnin tu pada hari first aku masuk kelas adalah wat insect..menggunakan dawai,,,adesss...
teruk la...aku da la tak tau pape...

masa tu la aku kenal ngan ayub,zul,emi n ramai la rakan2 sekelas aku...n pada assignment lain kami kena wat group assignment so aku mula lah bertambah teman...

macam la akami wat...yg serangga tu kena reject so kami kena la wat baru...wat tu je,tgn luka2...adesss...dugaan btol...assignment berlambak and ada masa kami tak tido lagsung semata2 nak siapkan assignment...haha...

pengalaman tu...

satu yang pasti,duit mmg macam air...asyik2 aku kena kol parents aku mintak bank in duit...haha

thanks mama n abah...

aku sampai skrg tak sempat nak pusing abes unimas...unimas sgt besar...tasik sgt cantik...

selama aku kat cnie,aku da penah g kuching,tgk semua keempat2 patung kucing...tu je...adesss...maybe cuti raya haji nie,aku g ikut kawan aku balik kampong...hehe...pengalaman tu...

bulan 12 lak kami ada lawatan ke Ana Rais...bermalam kat umah panjang...tak sabar lak...hehe...

ok la...
tu je yg sempat aku cter kan...ada kelas kul 5 nie...tata...

assalamualaikum...
jaga diri semua...

No comments:

Post a Comment